Αρχική

Συμμετέχουσες Ομάδες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ REGULAR

smartbricks

SMARTBRICKS

Αριθμός Μελών: 3

ΘΕΜΑ:

MY ROBOT MY FRIEND – THE CARE ROBOT

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Η πρότασή μας ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ WRO 2022

care-robot

BLACKSTORM

Αριθμός Μελών: 2

ΘΕΜΑ:

MY ROBOT MY FRIEND – THE CARE ROBOT

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Η πρότασή μας ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ WRO 2022

kalamatastorm

KALAMATA STORM

Αριθμός Μελών: 2

ΘΕΜΑ:

MY ROBOT MY FRIEND – THE CARE ROBOT

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
ΡΟΜΠΟΤ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

KALAMATA STORM

Αριθμός Μελών: 3

ΘΕΜΑ:

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Ρομποτόπαιδα

Αριθμός Μελών: 6

ΘΕΜΑ:

Αυτόνομη κατασκευή wedo2 και Arduino ελεγχόμενη από microbit

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Δύο αυτόνομες ρομποτικές δημιουργίας μία wedo2 και μία arduino ελεγχόμενες από micro bit

Robogirls

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Η πορεία του Μεγάλου Αλεξανδρου (Eθνικός διαγωνισμός WRO 2017)

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Η ομάδα θα πειραματιστεί σε σχέση με τον προγραμματισμό και την κατασκευή κομματιών ενός EV3 ρομποτικού οχήματος, για την ολοκλήρωση των δοκιμασιών του προηγούμενου διαγωνισμού με θέμα “Η πορεία του Μ. Αλεξάνδρου”.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ OPEN

mikroi-odoiporoi

ΜΙΚΡΟΙ ΟΔΟΙΠΟΡΟΙ

Αριθμός Μελών: 7

ΘΕΜΑ:

Εναλλακτικές μορφές ενέργειας – Βιωσιμότητα και αειφόρος ανάπτυξη

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Η πρότασή μας πραγματεύεται τη μέγιστη δυνατή απολαβή αγαθών από το περιβάλλον, προς το συμφέρον της οικονομικής ανάπτυξης του τόπου. Μέσω των προγραμμάτων Lego We Do2, Spi Essential, Arduino, θα προγραμματίσουμε και θα συναρμολογήσουμε μια μακέτα με την παραπάνω θεματολογία. Η ηλικιακή ομάδα  των συμμετεχόντων είναι μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού, 9-12 ετών.

Robolab

Αριθμός Μελών: 8

ΘΕΜΑ:

Ο κύκλος του κουτιού – Project πάνω στην αυτοματοποίηση διανομής πακέτων

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Το project μας αναπαριστά την διαδικασία της διανομής ενός δέματος. Αποτελείται από τον κύριο χώρο τη αποθήκευσης των δεμάτων, τα οποία ταξινομούνται με βάση το χρώμα τους, την μονάδα φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων μέσω ενός φωτοβολταικού πάνελ και την μονάδα διανομής μέσω drone. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα project εν μέρει λειτουργικό, το οποίο να εξυπηρετεί τις ανάγκες διανομής των προϊόντων μέσα στην πόλη, σε δύσβατες περιοχές και σε άτομα που βρίσκονται σε ανάγκη, όπως άτομα και  κινητικά προβλήματα και άτομα σε καραντίνα λόγω λοίμωξης με Covid-19. Ακόμα, ο διαχωρισμός των προϊόντων ανάλογα το χρώμα τους, χρησιμεύει στην γρηγορότερη και καλύτερη παράδοση των προϊόντων στον τελικό τους προορισμό και ταυτόχρονα η χρήση επαναφορτιζόμενων ποδηλάτων/πατινιών από ηλιακή ενέργεια , καθιστά την διανομή και οικονομικότερη αλλά και φιλικότερη για το περιβάλλον.

S-SPOT

Αριθμός Μελών: 6

ΘΕΜΑ:

Parking Spot μόνο για ΑΜΕΑ

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Τα ΚΔΑΠμεα του Δήμου Καλαμάτας παρουσιάζουν την πρόταση τους για δημιουργία σημείων parking για ΑΜΕΑ που θα εξασφαλίζουν την χρήση τους μόνο από οχήματα ατόμων με ειδικές ανάγκες με την άμεση “τιμωρία” όσων απλών οχημάτων προσπαθήσουν να παρκάρουν σε θέση που δεν τους ανήκει.

2ΕΠΑΛ

Αριθμός Μελών: 5

ΘΕΜΑ:

Μείωση σπατάλης νερού- έλεγχος υγρασίας εδάφους

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Απλοί αισθητήρες που θα μετρούν την αγωγιμότητα του εδάφους μέσω microbit σε χώρους που ποτίζονται από το Δήμο, θα αποστέλλουν κατάλληλο σήμα όταν η υγρασία γίνει πολύ υψηλή, ή πολύ χαμηλή.

Α(ΠΕ)κοβίτικα

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Υδροστρόβιλος παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος σε ποτάμι χαμηλής ροής

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Εμπνεόμενοι από τον αρχαιολογικό χώρο των Ακοβίτικων Καλαμάτας και του ποταμού Τζιρορεμα που ρέει παραπλήσια και διακρίνοντας τα περιθώρια ανάπλασης του περιβάλλοντα χώρου, αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε έναν υδροστρόβιλο παραγωγής ρεύματος. Με αυτό τον τρόπο θα εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας πάνω στην αρχή λειτουργίας των ηλεκτρογεννητριών, σε ένα πραγματικό πρόβλημα. Στόχος της κατασκευής του υδροστρόβιλου είναι η εκμετάλλευση του ποταμού χαμηλής ροής δίπλα από τον αρχαιολογικό χώρο και η ηλεκτροδότηση των αναγκών για σύγχρονο φωτισμό (κολώνες, παγκάκια κλπ), φόρτιση συσκευών κ.α. με αποτέλεσμα τη μερική ανάπλαση του χώρου. Με τη βοήθεια των μαθητών και με τη χρήση 3d printer κατασκευάσαμε μια (υπό κλίμακα) μακέτα η οποία πέρα της προσομοίωσης του χώρου περιλαμβάνει και ψηφιακά – ηλεκτρονικά στοιχεία διαχείρισης της γεννήτριας ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να προσεγγίζουν με θάρρος τη σύγχρονη τεχνολογία και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.

HA.R.LEM
(Harvester Robotics Lemons)

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Ρομποτικός βραχίονας περισυλλογής ώριμων λεμονιών από δέντρο

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Οι μαθητές μας μέσω της ρομποτικής και των δυνατοτήτων που μας δίνουν τα εκπαιδευτικά kit της Lego, προτείνουν σύγχρονα μέσα για την γεωργία, έχοντας στόχο τη βελτίωση της ταχύτητας συγκομιδής και της ποιότητας, μέσω της αυτοματοποίησης της διαδικασίας. Με την κατασκευή αυτή, οι μαθητές καλούνται να επιλύσουν αρκετά προβλήματα (διαχωρισμός ώριμων λεμονιών από τα άγουρα, υψομετρική διαφορά λεμονιών κ.α.) αλλά και να ακολουθήσουν τεχνικές, οι οποίες θα βοηθήσουν στην ομαλή λειτουργία του βραχίονα υπό διαφορετικές συνθήκες.

Robophone

Αριθμός Μελών: 8

ΘΕΜΑ:

Μια ρομποτική προσομοίωση γραμμοφώνου κατασκευασμένη με καθημερινά υλικά

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στις συσκευές παραγωγής ήχου, επιλέξαμε να κατασκευάσουμε ένα γραμμόφωνο με υλικά του 21ου αιώνα. Κομμάτια Lego, κινητήρες, τροχαλίες, ποτήρια, μεμβράνες, βελόνες. Και μπορεί όλα να δείχνουν διαφορετικά, όμως η καρδιά του γραμμοφώνου παραμένει η ίδια. Ένας δίσκος με αυλακώσεις θα προκαλεί τις ταλαντώσεις που θα φτάνουν στα αυτιά μας για να ακούμε μουσική.

Οι μικροί αγρ(ομπ)οτες

Αριθμός Μελών: 8

ΘΕΜΑ:

Ρομποτικές κατασκευές  εκφόρτωσης και μεταφοράς αγροτικών προϊόντων του τόπου μας

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Οι ομάδες εργασίας και έρευνας των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού, πρόκειται να παρουσιάσουν δυο προσομοιωτές κατασκευές άμεσα συνδεδεμένες με ανάγκες της αγροτικής παραγωγής του τόπου μας όπως είναι η εκφόρτωση και η μεταφορά προϊόντων, εισάγοντας την εξ αποστάσεως διαχείριση των συστημάτων αυτών με τρόπο απλό και εύκολα υλοποιήσιμο. Το όλο ερευνητικό πρόγραμμα πέρα από την πρόθεση των παιδιών να συμμετάσχουν με τις ιδέες τους στην βελτίωση της τεχνολογικής υποδομής και αντίληψης της παραγωγικής διαδικασίας του τόπου τους, αποτελεί και μια ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική πρόταση διαθεματικής διδακτικής προσέγγισης.

ENERGY SAVIOURS

Αριθμός Μελών: 9

ΘΕΜΑ:

Παραγωγή Πράσινης Ενέργειας

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Στις μέρες μας που το κόστος της ενέργειας είναι πολύ μεγάλο σε διάφορους τομείς, τα ΚΔΑΠ του Καλαμάτας και της Κ.Ε Φάρις παρουσιάζουν τις προτάσεις τους για παραγωγή πράσινης ενέργειας στην πόλη μας.

ROAD MASTERS

Αριθμός Μελών: 12

ΘΕΜΑ:

Μέσα Μεταφοράς στην Καλαμάτα

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Τα ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας και της ΚΕ Φάρις παρουσιάζουν την πρόταση τους για την εξέλιξη των μέσων μεταφοράς στην πόλη μας

Vytina Robotics

Αριθμός Μελών: 7

ΘΕΜΑ:

Αγροτική παραγωγή: ρομπότ μελισσοκόμος

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Η μελισσοκομία αποτελεί μια χαρακτηριστική δραστηριότητα της περιοχής της Βυτίνας Αρκαδίας, τόπου προέλευσης της μαθητικής ομάδας. Το έργο εμπνεύστηκε από αυτήν ακριβώς τη δραστηριότητα με σκοπό να προσφέρει λύση στην πιο δύσκολη από τις εργασίες που αναλαμβάνει συχνά ένας μελισσοκόμος, τη μεταφορά των κυψελών. Το ρομπότ μελισσοκόμος “RoboBee”,  λειτουργεί αυτόματα με τη χρήση αισθητήρων και φορτώνει-εκφορτώνει τις κυψέλες από/στο μελισσοκομείο, χωρίς να απαιτείται χειριστής. Δημιουργήθηκε με την πλατφόρμα Lego Wedo 2.0 από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας και παρουσιάστηκε στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πελοποννήσου 2022.

SMARTFARM

Αριθμός Μελών: 9

ΘΕΜΑ:

ΕΞΥΠΝΗ ΦΑΡΜΑ ΑΛΟΓΩΝ

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Θα σας παρουσιάσουμε τους αυτοματισμούς σε ένα στάβλο αλόγων.
Ο αισθητήρας φωτός του microbit μετρά το φως και αν είναι >10 δίνει εντολή στο HUB να ανοίξει η πόρτα με τη βοήθεια του αντίστοιχου κινητήρα.
Έτσι αερίζουμε τον στάβλο ακόμα κι όταν ρίξουμε φως με έναν φακό.
Ακούγεται μουσική. Όταν ξημερώνει με την βοήθεια της κάμερας(από το χρώμα της πόρτας) ενεργοποιείται το αυτόματο τάισμα (αντίστοιχο HUB – κινητήρας) που ρίχνει 1 μερίδα τροφής κάθε 3ις ώρες. Συνολικά ταΐζει το άλογο 2 φορές την ημέρα μέχρι να έρθει το αφεντικό του. Ο έλεγχος γίνεται με έναν αισθητήρα κλίσης που μετρά τις μερίδες που έπεσαν.
Μετράμε την θερμοκρασία με τον αισθητήρα του microbit και όταν είναι >38 ανοίγει ο ανεμιστήρας για να δροσίσει το άλογο.
Μετράμε από το μικρόφωνο του microbit τον θόρυβο και όταν είναι >80 τότε κλείνει η πόρτα για να ηρεμεί το άλογο αφού δεν αντέχει τους συνεχόμενους δυνατούς ήχους (όπως δυνατός άνεμος).
Επίσης μετράμε την ποσότητα του νερού με τον αισθητήρα υγρασίας του microbit.
Ο κτηνοτρόφος με τη βοήθεια του υπολογιστή του μπορεί να ελέγχει από απόσταση την κατάσταση του/ων αλόγου/ων.
Με την βοήθεια ενός ηλιακού πάνελ που το έχουμε τοποθετήσει σε μια βάση ψηλά για να μπορεί να αποθηκεύει την ηλιακή ενέργεια μπορούμε να κάνουμε οικονομία στο ρεύμα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ

ΕΚΦΕ Μεσσηνίας

Αριθμός Μελών: 2

ΘΕΜΑ:

Πειράματα με απλά ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

1η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 5

ΘΕΜΑ:

Απόδειξη Πιεζοηλεκτρικού Φαινομένου

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

2η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Πειράματα Ηλεκτρισμού

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

3η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Αρχή Λειτουργίας του Κινητήρα

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

4η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 6

ΘΕΜΑ:

Γεννήτρια Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

5η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Άνεμος: Μια ξεχωριστή ανανεώσιμη πηγή ενέργειας

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.

6η Ομάδα Φυσικής

Αριθμός Μελών: 4

ΘΕΜΑ:

Υδάτινες τροχιές

Σύντομη περιγραφή της πρότασής τους:
Με απλά, καθημερινά υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια, σωλήνες, χαρτί, γυάλινα σφαιρίδια, και άλλα, καθώς και υλικά που βγάζουμε από παλιούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, πραγματοποιούμε πειράματα Φυσικής.
Με τον τρόπο αυτό αξιοποιούμε “άχρηστα” υλικά για την υλοποίηση των πειραμάτων μας, διευκολύνοντας τους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν έννοιες της Φυσικής.